opinie.PNGGraag verwijst Updaid naar een meer recenter en professionelere studie omtent dit onderwerp: Salarissen directeuren goede doelen

Graaien heeft op meerdere vlakken plaats. En ik wil hier eens een lans breken voor de kleine goede doelen die geen dure kantoorpanden bezitten, of aandelen pakketten en daarnaast een reserve van miljoenen euro’s. Miljoenen euro’s belegd in aandelen en panden terwijl die consument het idee heeft dat zijn / haar gift aan de doelstelling besteed is.

De grote goede doelen in het bezit van dat keurmerk van het CBF schreeuwen om het geld van de consument. TV commercials, Radio spots, volledige sponsorde programma’s op TV met call centers en ga maar door. Geld dat dus niet bij de doelstelling komt.

En dan hebben we het niet over de beloningen van de directeuren bij de goede doelen. Deze lijst gaat momenteel over het internet. En het is een goede zaak dat de consument het eens weet. De cijfers komen uit de verschillende jaarverslagen van de betreffende organisatie. De grote goede doelen hebben genoeg geld en spreken zelfs over verliezen op de beurs. Groot is niet altijd zaligmakend. Veel kleintjes bereiken meer dan veel grote en als aankomt op beloning is het schandalig wat er betaald wordt. En dan zijn de personeelskosten van overige medewerkers nog niet eens meegerekend.

Hier de grootverdieners van enkele goede doelen. Dan weet u waaraan u geeft als ze weer aan de deur staan met de collectebus. Voor mij dus de kleinere goede doelen die de voorkeur hebben. In plaats van de club aangesloten bij het VNF en CBF.

Unicef
Henk Franken (tot november 2008)
€147.500

Unicef
Jan Bouke Wijbrandi (huidige directeur)
€ 121.122,-

Rode Kruis
Cees Breederveld
€198.000

Hartstichting
Hans Stam
€181.119

Nierstichting
Paul Beerkens
€177.249

Kerk in actie
Haaije Feenstra
€176.000

KWF Kankerbestrijding
Ton Hanselaar
€175.135

Artsen zonder Grenzen
Hans van de Weerd
€174.000

Prins Bernard cult. fonds
Adriana Esmeijer
€160.400

Natuurmonumenten
Jan Jaap de Graeff
€154.000

Plan Nederland
Tjipke Bergsma
€136.000

Wereld Natuur Fonds
Johan van de Gronden
€129.498

Cordaid
René Grotenhuis
€128.514

Greenpeace
Liesbeth van Tongeren
€98.748

Woord en Daad
Jan Lock
€125.361

Astma fonds
Michael Rutgers
€125.000

Zonnebloem
Marijke van Eck
€122.416

Terres des Hommes
Ron van Huizen
€117.440

Amnesty
Eduard Nazarski
€115.955

Oxfam/Novib
Farah Karimi
€115.769

SOS Kinderdorp
Albert Jaap van Santbrink
€103.164

Cliniclowns Nederland
Hans Geels
€94.577

Liliane fonds
Kees van den Broek
€92.016

War Child
Mark Vogt
€87.600

Bron: WUZ

Stem of voeg toe aanUitleg over het gebruik van deze icons :  Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Digg Stumble it! Voeg dit artikel toe aan Del.icio.us Voeg toe aan je Google bladwijzers Abonneer je op de RSS-feed van deze site Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

Reacties

42 Reacties to “Wat pakt een directeur van een goed doel?”

  1. S van Hellemond on 30 november 2009 23:41

    Dit is niet te vatten en schandalig! Ik gun iedereen een goed salaris maar niet van mijn giften!

  2. Karin on 2 december 2009 16:35

    Het is inderdaad zo dat veel van die directeuren bedragen verdienen die ik me nauwelijks voor kan stellen. Wel is het zo dat ze leiding geven aan een grote en complexe organisatie. Als diezelfde directeuren in een soortgelijke functie in het bedrijfsleven zouden werken dan zouden ze met gemakt het 3-voudige kunnen verdienen.
    Trouwens dat salaris van de directeur van Unicef klopt niet, het bedrag dat jullie noemen is grotendeels afkomstig van een ontslagregeling. De huidige directeur verdient circa 117.000,- per jaar.

  3. S van Hellemond on 18 december 2009 22:49

    Wanneer een directeur veel wil verdienen, prima. Doe dat dan in het bedrijfsleven. 117.000,- euro van onze giften is nog 117.000,00 euro teveel. Ik ben klaar met Unicef. Een organisatie, die ik overigens ruim 40 jaar gesteund heb.

  4. Sebastian on 22 december 2009 19:28

    Jahoor lekker over de giften van mensen geld verdienen! De boel moet gerunt worden maar dat mag ook wel met de helft minder!!

  5. Maree Blok on 5 januari 2010 12:25

    Ik zou net geld overmaken naar het Lilianefonds maar heb gezien hoeveel de directeur verdient en ik vindt het te veel! Hoewel dit soort salarissen langzamerhand gemeengoed lijkt te worden vindt ik een salaris van max. 60.000 euro voor een goede doelen organisatie prima betaald. Ik zal mijn cheque verscheuren.

  6. johan on 17 januari 2010 19:35

    Ik heb zelf een goed doel bedacht: Stichting Eigen Belang. Onzin natuurlijk, maar het is wel erg dat Cees Breederveld mij breed lachend aankijkt in de nieuwe brief met acceptgiro en vraagt om een: voorstel jaarbijdrage van….@25,=!! Zittie in mum van tijd over de 200.000 Euro. De bekende strijkstok.

  7. Ron Overakker on 18 januari 2010 14:15

    Schande,Schande,Schande Als je de beelden op de tv ziet van de laatste aardbevingsramp in Haiti en de tienduizenden lijken op straat ziet liggen hoe kun je dan je zakken vullen als directeur van een goed doel.

  8. John Timmermans on 18 januari 2010 20:44

    Weerzinwekkend om te zien dat niet alleen in het bankwezen maar ook in deze sector het grote graaien meer regel dan uitzondering is.
    Is dit het spreekwoodelijkke topje van de ijsberg. Welke topsalarissen zitten er nog meer verscholen in dit soort zogenaamde Goede doelenorganisaties?
    De geloofwaardigheid komt op deze manier wel erg onder druk te staan. Hypocrisie ten top.

  9. Alain Feld on 19 januari 2010 18:25

    Goede doel? Welk doel? Eigen zakken vullen van onze giften. Ik bekijk het zo, kijk eens wat men voor goeds kon of kan doen van dit geld. En hoeveel giften er nodig zijn van mensen om eerst deze personen te betalen en dan praten wij nog niet over het overige personel. Dus wat blijft er over van die euro………?

  10. bleumoon on 19 januari 2010 22:37

    het ten spijte voor alle die armoede moeten lijden ook in ons kikkerlandje, ze moesten zich schamen van mij geen stuiver, laat de dikkoppen maar hun beurs eens open trekken en zich diep schamen waar ze mee bezig zijn

  11. Cees Meesters on 20 januari 2010 16:29

    Schandalig dat de leiding van deze goede doelen zoveel in hun eigen zak steken. Kan het iets minder. Neem het voorbeeld over van Minister Bos bij de ABN bank 65% inleveren van hun loon met t.w.k.. Stort dit geld ook op giro 555, dat is ook weer goed besteed. En gelijk is hun salaris aangepast aan een redelijke norm, alhoewel het bij sommigen nog wel wat minder kan. Zijn er geen directeuren/voorzitters die reeds met pensioen zijn en nog iets omhanden willen hebben. Dit zouden ze mooi kunnen compenseren met iets te doen voor het goede doel. Wel vind ik dat er een redelijke beloning tegenover mag staan. Dit noemen ze ook wel vrijwilligers werkzaamheden. Weet wel dat er bij goede doelen bepaalde functies bekleed moeten worden om alles goed te regelen, zowel financieel als administratief. Maar zulke bedragen dit is echt van te zotte, zeker in de tegenwoordige tijd. Geen wonder dat zoveel mensen twijfelen om geld te geven aan een goed doel, er blijft te veel geld hangen aan de strijkstok . Maar ik laat mij zelf niet ontmoedigen en heb toch maar weer gestort voor deze grote ellende die de bevolking nu van Haïti mee maken en nog mee gaan maken.
    Zo dit wilde ik even kwijt,

  12. Jos on 20 januari 2010 18:41

    Wij geven ieder jaar maar liefst 4,6 miljard aan ontwikkelingshulp!!! Wist u dat? 4,6 miljard, dat is dus….4,600.000.000 Wat gebeurt daar mee ieder jaar? Weet u het?

  13. jan on 21 januari 2010 09:05

    De salarissen zijn inderdaad hoog. Aan de andere kant wenst iedereen ook dat het geld van giften goed beheerd wordt. De vraag is of er gekwalificeerde idealisten te vinden zijn die zo’n baan voor laten we zeggen € 50.000 per jaar willen doen? Wanneer dat niet het geval is, wil je dat dan laten doen door iemand die niet gekwalificeerd is? Eigenlijk willen we ook geen risico lopen, want er gaat veel geld in die fondsen om.
    Waarschijnlijk is het probleem dat bijna alle mensen, ook de meeste mensen die hierop reageren, zich bij het kiezen van een baan, kiezen voor de baan die het meeste oplevert. Wanneer iemand dat oprecht niet doet, dan heeft hij of zij recht van spreken.

  14. John on 21 januari 2010 11:56

    Als je kwalificaties hebt om directeur te zijn van zo’n bedrijf (ja het zijn gewoon bedrijven) dan moet je dat een (paar) jaar doen tegen onkostenvergoeding en dan weer iets anders gaan doen waar je geld mee verdient.
    Dit behoren ere-baantjes te zijn, goed voor je eigenwaarde, aanzien, ervaring en cv.
    3 ton per jaar pakken over de rug van hulpbehoevenden is kapitalisme ten top. Schande!

  15. Gerrie on 21 januari 2010 20:06

    Een baan binnen een goede doelenorganisatie strookt gewoon niet met een hoog salaris. Ik heb niet gestort op 555. Ik wil echt graag bijdragen. Maar ik heb geen zin om de zakken van een gewone zakenman te vullen. Klopt het dat het geld bij het Leger des Heils wel goed terecht komt? dan stort ik daar op. Is het geen goed idee als alle salarissen van de goede doelen in het vervolg door de overheid worden betaald? Gewoon een standaard bedrag. Inderdaad, maximaal 50.000,- voor de directeur is een mooi bedrag. Het is toch ook een eer om een dergelijke functie te mogen / kunnen bekleden. Je kunt veel voor anderen betekenen. En gewoon vanuit huis / bescheiden kantoortje werken. Dat spreekt donoren aan. Alles wat gestort wordt komt dan ook werkelijk aan.

  16. charles on 21 januari 2010 21:26

    Die Breederveld staat net te beweren op de TV dat-ie maar liefst 250 euro had gestort op 555 voor de slachtoffers van enzovoort. 250 euro! Gossie..en de man heeft eem inkomen van 198.000…schandalig tuig, dat is het.Ik raad iedereen aan never nooit niet meer iets te geven aan “goede doelen” want we worden met z’n allen ongelooflijk belazerd…

  17. Mike on 22 januari 2010 10:12

    Zijn die directeuren PvdA-ers? Kunnen ze aansluiten bij de groep van Herfkens,

  18. ronald on 22 januari 2010 12:13

    De mensen die daadwerkelijk langs de deur gaan vragen toch ook geen salaris.
    Je maakt mij niet wijs dat zo’n directeur een fulltime baan heeft bij een stichting.
    Laat ze ook op vrijwillige basis werken en dat ze gewoon een baan hebben in het bedrijfsleven, net als de collectanten.
    nederland gaat steeds meer bestaan uit mensen die er een gewoonte van maken hun zakken te vullen.
    En dit zonder schroom heel gewoon vinden

  19. Brutus on 26 januari 2010 20:21

    Daarom ben ik gelukkig al enkele jaren geleden gestopt met doneren aan zogenaamde “GoedeDoelen”, en stuur ik collectanten zonder te doneren, verder.Ajuu paraplu….

  20. John on 2 februari 2010 11:55

    Er is 1 organisatie die echt kosteloos mensen helpt.

  21. Fred Oster on 7 februari 2010 17:43

    Buitengewoon jammer dat de bron van dit artikel niet meer aanwezig is. Er staat immers zo veel onzin en leugens op internet. Ik kan nu niet verifiëren of de genoemde salarissen kloppen. Ik vermoed dat de meeste mensen die op dit artikel hebben gereageerd zich niet de moeite hebben genomen om te controleren of het klopt.

  22. snappie het wel... of snappie het niet... on 14 februari 2010 20:46

    wat een hoop gemopper en gezeur over het geld.
    een beetje directeur in de zakenwereld verdient bij een bedrijf met 10-20 fte +/- 125.000,- en bij 20-50 fte +/- 175.000,-
    dit is afhankelijk van de sector.

    Ik lees een hoop opmerkingen dat ze wel met € 50.000,- moeten rond komen.
    Laat ik een ieder uit de droom helpen, voor zulke posities heb je mensen nodig met verstand van zaken en besturen en niet iemand die nog steeds op een salaris niveau zit van € 50.000,- (want dan komt er niks van je gift terecht)

  23. Hans Janssen on 1 maart 2010 12:29

    Als je een directeur van een goede doelen organisatie 60.000 euro zou aanbieden, dan krijg je geen kandidaten ofwel een niet capabele directeur, die er voor gaat zorgen, dat datgene waar nu zo over gezeurd wordt ook inderdaad gaat gebeuren.
    Wel eens van het CBF gehoord, zeurpieten???????

  24. Vincent van Wenum on 2 maart 2010 19:59

    Ik lees veel verstandige maar ook veel onverstandige reakties.Gaande weg de commentaren sloeg de tendens om.Eerst werd er nog gezegd ik steun alleen kleine goede doelen om er vervolgens van te maken ik steun geen goede doelen.Het is naar mijn idee niet goed om alle goede doelen over een kam te scheren.Er bestaan alleen al veel verschillen tussen kleine en grote goede doelen.Vaak hebben kleine goede doelen geen grote overheadkosten zoals een pand, hoge marketingkosten.Vaak zijn kleine goede doelen regionale initiatieven die gekoppelt zijn aan enkele projecten.Hierdoor heb je meer transparantie wat er met je geld gebeurt.De keer zijde is dat een kleine organisatie veel minder invloed heeft op politieke en globale ontwikkelingen.Daar zit de kracht nou juist van een grote organisatie.Kijk nou bv naar Oxfam Novib en de ‘groene sint/chocolade letters’
    Door de invloed van deze organisatie gaan de meeste ketens in de aankomende jaren over op fairtrade chocolade letters alleen kruidvat en de aldi hebben nog geen toezeggingen gedaan.Dit soort initiatieven zijn zeer waardevol zodat ‘arme’ landen zo meer kans krijgen om zich te ontwikkelen.Echter de kern van dit bovenstaande artikel gaat over de directie salarissen van grote goede doelen.Ik ben het eens dat dit hoge salarissen zijn vergeleken met het gemiddelde inkomen in Nederland.De discusie of de vraag die ik graag beantwoord zou zien; Levert het loon en de profesionaliteit die je daarmee aantrekt zoveel efficientie en kostenbesparing op dat het loon zich daardoor rechtvaardigd.In de vorige reaktie staat;

    als je een directeur van een goede doelen organisatie 60.000 euro zou aanbieden, dan krijg je geen kandidaten ofwel een niet capabele directeur, die er voor gaat zorgen

    Dit is ongeveer hetzelfde argument dat werd gebruikt om de hoge salarissen uit te leggen in het bankwezen en toch zijn er veel van die dure capabele managers niet instaat geweest binnen hun eigen bank de zaken op orde te krijgen met subprime hypotheken.Het is bekend dat er ook veel mis gaat in ontwikkelingsland dus zijn er ook niet capabele directeuren aan het roer die toch een hoog salaris krijgen.

    Tevens lees ik al een aantal keren over het cbf keurmerk.Allereerst moet ik de schrijver van het artikel corrigeren want er bestaat inmiddels ook een cbf keurmerk voor kleine goede doelen.Ten tweede geeft cbf keurmerk niet alle misstanden weer in een organisatie zoals salarissen.Als je netjes aan de verhoudingen tussen kosten opbrengsten houdt dan krijg je op aanvraag een cbf keurmerk.Dus als het boekhoudkundig maar klopt!!!!!Maar boekhoudkundige trucs uithalen is ook al een bewezen feit in het bedrijfsleven dus waarom niet bij Ngo’s die dit certificaat moeten hebben om de inkomstenstroom op peil te houden.Daarom lijkt mij zoveel mogelijk transparantie en ook voorlichting noodzakelijk.Er is bv niets mis met een Hybride stichting(stichting met een eigen vermogen om bv te beleggen)Het voordeel is dat uit de opbrengsten van beleggingen de kosten betaald kunnen worden.Dat betekent dat iedere euro die je aan zo’n stichting geeft ook daadwerkelijk bij het goede doel terrecht komt.Mijn advies is dat mensen zich beter moeten laten informeren over hoe een goed doel zijn bedrijfshuishouding op orde heeft.

    Als laatste sluit ik mij aan bij eerdere uitspraken en voeg er nog iets aan toe.Er zullen namelijk oud topmannen zijn die al genoeg verdient hebben en zo’n baan dus doen om de eer en de bijdrage die het levert aan de maatschappij.Er zijn nu toch ook genoeg voorzitters/directeuren van kleine stichtingen die dat wel op vrijwillige basis doen.Waarom dan ook niet voor grote organisaties???

    Gezocht; Oud topmannen als vrijwilliger!!!!!!!

  25. Roland de Jong on 8 maart 2010 08:58

    Dan kun je nu zien waar het geld blijft .
    Geen wonder dat ze geen voor uitgang boeken .
    Alle geld houden ze zelf .
    Hadden het eigelijk wel weten , het is toch raar als je toch miljoen mensen ‘n gift geven dat je dan met dat geld niks is veranderd / verbeterd .

  26. tom on 9 maart 2010 19:43

    Pffff. Ja, ik heb hier de collectebus van het Reumafonds.
    Nu ik dit gelezen heb is het de laatste keer dat ik hieraan mee doen.
    Ik zal ook proberen de directeur te mailen met die mededeling, dan heb ik toch nog het gevoel iets goeds te doen.
    Vrijwilligerswerk is er genoeg, en zo doe ik ook in de ouderraad op school genoeg werk, vrijwillig. Bij de jeugdvoetbal, vrijwillig.
    En daar is het bestuur echt niet slecht omdat het vrijwillig is hoor.

  27. Ed Hos on 15 maart 2010 17:09

    Ik loop voor 2 organisaties met de collectebus, maar ik stop er mee, want met een gemiddelde opbrengst van 125 euro lopen 1000 vrijwilligers om het salaris van de directeur binnen te halen.
    Voor een organisatie die alleen maar fondsen werft vind ik dit salaris van de gekke.
    Neem als voorbeeld een aan een organisatie als de KNRM, hier zijn de bestuursfuncties bemand door zeer capabele vrijwilligers

  28. G de Ruyter on 19 maart 2010 14:20

    Sinds ik weet wat die witte borden van onze giften
    allemaal voor eigen gewin in hun zakken stoppen ben ik gestopt met alles , geen cent meer van deze
    zijde. Goed voorbeeld doet goed volgen!!
    Ik ben er helemaal klaar mee met die zakken-vullers !

  29. A.Visser on 24 maart 2010 14:28

    op internet kan ik het salaris van directeur Buma/Stemra niet meer vinden Wie help mij daaraan?
    al.visser@home.nl

  30. Bucephalos on 27 maart 2010 14:13

    Een grote schande.
    Mensen die, soms met de grootste moeite, doneren, zien dat geld gewoon verdwijnen in de zakken van de graaiende “directeuren”.

    Kom, wat mij betreft, ook niet aan met de smoes dat voor minder geld geen goede en gekwalificeerde mensen zijn te vinden voor deze functies.
    Zo “goed” bleken de bankdirecteuren, de veroorzakers van de huidige economische crisis, immers ook niet……

    Dit werk doe je vanuit je hart en voor een echt redelijk salaris, dus rond de 50.000 euro bruto maximaal.
    Van zo’n salaris heb je, in elk geval financieel, een geweldig leven.

    Ik geef absoluut niet meer aan deze oplichters.

  31. André on 24 mei 2010 15:27

    Jammer dat de mensen met de bus, (door regen en wind) het zelf vaak niet weten!
    Zie mij al de 2 euro munt in het busje doen!!!!!! en nog los van de kinderen die hun spaarpot daarvoor op offeren!
    Schandalige salarissen dus!!!!!

  32. lucas bouwman on 27 mei 2010 14:04

    Het lijkt er sterk op dat genoemde directeuren zichzelf inclusief zien bij het goede doel dat zij zeggen te dienen. Het verhaal dat als je nastreeft een goed doel professioneel te laten leiden je ook een navenant salaris moet bieden zou ondervangen kunnen worden door directeuren te zoeken onder al wat oudere professionals uit enigszins vergelijkbare of verwante organisaties die hun schaapjes al zodanig op het droge hebben dat een relatief hoog salaris voor hen niet meer hoeft. Bovendien selecteer je op die manier vooral ook op zuiverheid van drijfveren bij de gegadigden. Van het bankwezen hebben wij inmiddels geleerd dat hoge honoraria geen enkele garantie bieden op verantwoorde professionaliteit. Zelf staakte ik mijn jarenlange giften aan de door u opgevoerde organisaties onlangs om de redenen die hier aan de orde zijn en beperk mij tot overzichtelijke doelen als de groninger borgen, het sobere leger des heils, de groninger kerken en het groninger landschap, organisaties waarbij ik zeker meen te mogen zijn dat persoonlijke verrijking buiten de deur gehouden wordt.

  33. S. on 1 juni 2010 10:50

    Aan de reacties van de mensen hier kan je zien hoe dom Nederland is. Mensen hebben echt geen idee wat er in de wereld omgaat. Jullie zijn een stelletje tomatengooiers, stemmen vast sp. Wanneer deze directeuren bij commerciele bedrijven aan de slag gaan verdienen zij 2 a 3 keer zoveel. Dit zijn de mensen die enorm grote organisaties aansturen. Niemand die bekwaam is dat te doen gaat aan de slag voor €50.000 per jaar. Dat is belachelijk weinig. Julle moeten niet naar het bedrag kijken wat deze mensen verdienen, maar naar het percentage dat naar de directeuren gaat. Er komen nu eenmaal kosten kijken bij een goed doel. Wanneer goede doelen een cbf keurmerk hebben betekent dat dat een groot genoeg percentage naar de projecten gaat!

  34. Hoef Nix on 4 juni 2010 01:07

    Goh S. uit welk ei ben jij gekropen? Een gouden ei misschien? Je L*LT als een Kip Zonder Kop en begrijpt niet veel van principe-kwesties of de waarde van het geld. Kom eens uit je beschermde nestje en leer eerst maar eens zèlf te werken voor je geld, want aan jouw reactie te zien heb je dat nog nooit gedaan. Misschien nog een idee voor jou, ga zèlf de deuren maar eens langs om te collecteren voor een goed doel, dan weet je waarover je praat en wat anderen bedoelen.

  35. Bucephalos on 9 juni 2010 14:33

    @ S.

    Het smoesje dat alleen mensen die het lef hebben een absurd hoog bedrag voor hun “diensten” te vragen heb ik vaker gehoord.
    Het smoesje gaat echter absoluut niet op.
    Ook de bankdirecteuren (bijvoorbeeld) waren gewoon grote graaiers, die nadat ze een stevige economische crisis hebben veroorzaakt, niet echt bleken te functioneren, of wel?
    Kortom, het vragen van een absurd hoog “salaris”, geeft totaal geen garantie voor goed functioneren.

    Wat die directeuren ook niet begrijpen van een “goed doel”, is dat ze zelf geen deel uitmaken van dat goede doel.

    Ik ben zelf ook hoog opgeleid, bereid om om een grote organisatie te leiden, voor inderdaad die 50.000 euro. Je kunt kletsen wat je wilt, maar daarvan heeft iedereen, financieel, een geweldig leven.

    Voor wat dat collecteren betreft: Van mijn omgeving weet ik dat iedereen altijd aan een collectant vraagt wat z’n directeur krijgt (verdienen is immers wat anders).
    Komt dat boven de 50.000 euro, of weet de collectant het niet, dan ook geen gift.

  36. dageraad on 14 juni 2010 21:05

    en wat dach je van die bn,s die reisjes maken naar het buitnland niet op hun eigen kosten hoor al wordt dat ook onkend als je daar over vragen over stelt.ik geef en doneer ook niet meer,en 50.000 vindt ik ook meer dan genoeg voor een kantoorbaan als deze.

  37. David van Meeren on 18 juni 2010 10:07

    En dan lees ik dit:
    ——————–
    Het is inderdaad zo dat veel van die directeuren bedragen verdienen die ik me nauwelijks voor kan stellen. Wel is het zo dat ze leiding geven aan een grote en complexe organisatie. Als diezelfde directeuren in een soortgelijke functie in het bedrijfsleven zouden werken dan zouden ze met gemakt het 3-voudige kunnen verdienen.
    Trouwens dat salaris van de directeur van Unicef klopt niet, het bedrag dat jullie noemen is grotendeels afkomstig van een ontslagregeling. De huidige directeur verdient circa 117.000,- per jaar.
    ————————-
    Laat die graaiers dan in het bedrijfsleven werken, ik ga alleen nog doneren onder de 70.000 Eurootjes. Ik kom net aan de 40.000 en ik vind dat ik een prima salaris heb! Jeezzzz!

  38. Styx on 25 juni 2010 10:10

    Verschrikkelijk toch als je dat als collectant leest. En het argument dat je anders geen capabele mensen krijgt slaat nergens op; hoe constateer je dat de huidige mensen wel capabel zijn. Dit argument werd ook gebruikt in de financiele sector. Nou ja, eenieder weet hoe dat daar is afgelopen.

  39. ikke on 29 juni 2010 09:15

    Ben ik blij dat ik niets aan de collectant gegeven heb, ga toch niet het dikke salaris van de directeur betalen, nee heb mij maanden geleden voorgenomen om niets meer te geven, heb zelf jaren gelopen, maar bij het zien van het salaris van de st waar ik voor gelopen heb, ben ik per direct gestopt, daar ga ik niet voor lopen/geven.

  40. Vanem on 29 juni 2010 15:50

    Ik verbaas me over de hardnekkige vrijpostigheid waarmee al die bestuurders zich maar blijven verschuilen achter het begrip ‘marktconform’. Die ‘markt’ bestaat helemaal niet, het is een door henzelf gecreëerde waanwereld waarbinnen velen van hen op een misselijkmakende manier misbruik maken van gemeenschapsgeld. Vooral de overheid zou zich eens stevig moeten beraden over al die miljoenen die van harentwege naar deze stichtingen gaan… het is puur belastinggeld waarmee, vooral gezien de excessieve beloningen in de sector, té gemakkelijk wordt omgesprongen.

  41. janwillem on 4 juli 2010 19:48

    maak je geld op een dooie of half dooie afrikaan

    wees trots op hoe je je geld verdien en wil ik wel is weete hoeveel ze van dat geld doneere zal me niks verbaase als het weinug tot niks is

  42. Janus on 29 juli 2010 21:13

    Verdienen oke, meer dan de gemiddelde nederlander ook oke, maar boven de 80.000 is absoluut niet oke.Van 80.000 kun je riant leven.
    Hoe kan je directeur zijn van een goed doel en dit combineren met je geweten?
    Het is mij een raadsel.

Reageer